Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







dinsdag 4 april 2017

Zandvoort Project Life

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik iets heel anders voor jullie dan jullie van mij gewend zijn. Ik ben nu ook besmet met het  PL virus, oftewel het Project Life virus. En wat is dit leuk om te doen zeg!

Heeeeel lang geleden heb ik een albumpje gekocht bij HobbyVision. Maarja, het kwam er maar niet van om hieraan te beginnen. Doordat je het steeds meer ziet op facebook begon het ook bij mij te kriebelen om hier toch eens aan te beginnen. En eindelijk......hier is ie dan hihi


Het is een klein albumpje en heb gelijk 2 bladzijdes gemaakt. Het was april 2007 en ik kan me herinneren dat het toen heel erg warm was voor de tijd van het jaar. We zijn toen richting Zandvoort gegaan en die foto's heb ik nu gebruikt.

En zoals je ziet kun je hier heel goed de mallen, stempels, designpapier dat je normaal voor kaarten maken gebruikt ook hier voor gebruiken. En heb je geen designpapier? Dan maak je die toch gewoon zelf. 




Bij de tekst met SEA heb ik een wit cardstock papier bewerkt met distress inkt. Daarna nog een schelpenstempel erop. En toen kwamen de letters. Die heb ik gemaakt met de Dutch Doobadoo Mask. Misschien heb je op facebook al gezien wat voor apparaat ik gebruikt heb om deze mooi recht te krijgen. Voor mijn verjaardag heb ik de Memory Keepers Laser Square gekregen. Het is best een duur apparaat, maar oh wat is die handig zeg! Ik kreeg de letters nooit mooi naast elkaar en met dit apparaat wordt dit wel heel makkelijk. Door de laserstralen kun je precies bepalen waar je de letters wilt hebben. Ook foto's, mallen, echt noem maar op kun je precies recht leggen. En dan naast elkaar of onder elkaar. Ook als je een moet knippen, kun je precies over de lijn knippen en is een potlood niet meer nodig.


Bij Dutch Doobadoo hebben we hele leuke Cardboard artikelen. En die zijn uiteraard ook heel geschikt voor PL. Ik heb de cardboard pijlen gebruikt, ingesmeerd met versamark en daarna embossingpoeder (kleur Butterscotch) erop gedaan. Dit verhit je weer met de heattool.


Bij deze bladzijde heb ik een kaartje gemaakt met de wolkenmask van Dutch Doobadoo. Met diverse kleurtjes blauw en bruin distress inkt Brushed Corduroy. Daarna heb ik de mask laten liggen op papier en een stempel van Noor! Design erop gestempeld. Daardoor komt de stempel alleen in de wolkjes en niet daarnaast. Met de sharpie pen heb ik in de wolkjes kleine witte streepjes aangebracht.

Rechtsonder heb ik een kaartje gemaakt met designpapier. Hierop met versamark een stempel van Noor! Design gestempeld, embossingpoeder erover en dit verhit met de heattool. Daarboven zie je de tekst Strand. Die is van Dutch Doobadoo en ook weer bewerkt met versamark en embossingpoeder.

De tekststempeltjes die je ziet zijn speciale PL stempels van Marianne Design.

Op beide bladzijdes heb ik ook hele leuke schudmateriaal in gestopt. Die komen uit een glitterset van 9 potjes met elk weer verschillende vormpjes. Het mapje heb ik dan dicht gemaakt met de fuse. Want anders valt het er natuurlijk zo uit. En gebruik je de fuse, gebruik dan ook de speciale mat hiervoor. Anders heb je kans dat je tafel beschadigt.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en jullie een beetje heb kunnen inspireren. Dit was mijn eerste PL en moet nog veel leren merk ik. Maar ik heb nog genoeg ideetjes. Dus als jullie het niet erg vinden, ga ik jullie vaker PL bladzijdes laten zien.

Dan wens ik jullie nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


De artikelen die ik gebruikt heb, zijn uiteraard te bestellen bij HobbyVision. Door op het plaatje te klikken, kom je gelijk bij het desbetreffende artikel in de webshop.

Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - A6 Maritime  Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Clouds  Dutch Doobadoo - Cardboard Art - Pijlen  Noor! Design - Paperpad A4 - Under the Sea  Noor! Design - Under the Sea - Drijfhout  Noor! Design - Cutting mal - Sending Messages - Through the Year  

Joy! Crafts - Clearstamp Sending Messages - Old Letter  Noor! Design - Clearstamp Under the Sea - Octopus  Noor! Design - Cutting stencil - Vintage Flourishes - Polaroid camera met films  Noor! Design - Clear stamp - Doodle borders  Dutch Doobadoo - Dutch Stencil Art - Alphabet 4  Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue

We R Memory Keepers - Laser Square & Mat  We R Memory Keepers - Photo Sleeve FUSE (EU Version)  We R Memory Keepers - Fuse Mat & Holder  Hobby Crafting Fun - Glitter Set - White Assorted

Hobby Crafting Fun - Glitter Set - Blue Assorted  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten