Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zaterdag 15 april 2017

Dutch Doobadoo Mixed Media Challenge #1

Hallo allemaal,

We hebben inmiddels meer dan 2000 leden in onze Dutch Doobadoo Mixed Media groep en dat in nog geen maand. Daarom leek het ons leuk om een Mixed Media Challenge te organiseren. We hopen dat jullie allemaal mee doen!

foto van Jolanda Bergmans.

Het thema is geel en groen en de Dutch Doobadoo Mask 470.715.013. Gebruik deze ingrediënten bij je Mixed Media Project.

Geïnspireerd door Pinterest, is dit is mijn voorbeeld geworden.


Voor de basis heb ik de Shape Art Tag XL gebruikt. De grootste maat uit groen cardstock en een maatje kleiner uit wit cardstock. Omdat ik met inkt ga kleuren, heb ik glad cardstock gebruikt.


Dutch Shape Art Tag XL
470.713.136


De mask heb ik op het witte cardstock gelegd en ingesmeerd met de nieuwe Dutch Doobadoo Transparante pasta. Echt supergaaf spul dit zeg!! Het is in eerste instantie erg plakkerig. Laat het goed drogen en als je niet zoveel geduld hebt hihi, kun je het ook drogen met de heattool.


Daarna heb ik de tag ingekleurd met een blender en verschillende kleurtjes geel en groen distress inkt. De transparante pasta neemt de kleur van de inkt niet over. En omdat ik de transparante pasta gelijk op het witte cardstock heb gesmeerd, is dit wit gebleven. Kleur je eerst de tag en ga je er daarna met pasta erover, dan neemt het de kleur van je inkt over. Je kunt het niet goed zien op de foto maar de pasta geeft een hele mooie glans.

Dutch Doobadoo Transparante Pasta
870.000.001


Hierna heb ik de Card Art Vogelkooi enkel overgenomen en uitgeknipt en -gesneden.

Card Art Vogelkooi
470.713.502



 Na het opplakken van de vogelkooi  begint het leukste werk: het oppimpen. Linksboven heb ik vogeltjes uit de Paper Art Birds 2 geplakt. Ik heb ze geel en groen gekleurd. De regendruppels zijn van Katzelkraft. Na het stempelen heb ik druppel bewerkt met een kwastje en water. Hierdoor wordt de inkt wat lichter. Daarna met een flesje Glossy Accents erover gegaan. Hierdoor lijken het net echte waterdruppels. Dan nog met een witte sharpie pen witte stipjes gemaakt in de druppel.

Dutch Doobadoo Paper Art Birds2
472.948.039

Ook de Cardboard Art artikelen kun je heel goed gebruiken op je mixed media project. Ik heb de Cardboard Art Pijl gebruikt. Die heb ik groen gemaakt en daarna de tekst For You (Noor! Design) erop gestempeld.

Dutch Doobadoo Cardboard Art Pijl
472.309.002


Het vogeltje zit ook bij de Card Art Vogelkooi. Op de vogelkooi heb ik de Noor Design klimop 6002/0456 geplakt. Die heb ik eerst uit wit cardstock gestanst en daarna met distress inkt gekleurd. Op de klimop heb ik kleine bloemetjes geplakt. Die komen uit de Little Happines bloemenmal 6002/0774 van Noor! Design. Ik ben echt fan van de Paper Art Vlinders. Dus die mocht ook nu niet ontbreken.

Dutch Doobadoo Paper Art Vlinders
472.948.007

Midden op de vogelkooi heb ik nog 2 bladeren uit de Paper Art Bladeren 2 geplakt. Daarvoor heb ik ze eerst groen gekleurd met distress inkt.

Dutch Doobadoo Paper Art Leaves 2
472.948.044

Bij de bloemen Vintage Flourishes 6003/0065, 6003/0066 en Crafty Cocktail bloemen 6004/0005 (Noor! Design) heb ik de Paper Art bladeren geplakt. Ook deze heb ik eerst groen gekleurd.

Dutch Doobadoo Paper Art Leaves
472.948.002

Rechts heb ik nog liggende regendruppels gestempeld. Deze komen ook uit dezelfde Katzelkraft stempel als de regendruppels die ik bovenaan heb gebruikt.

Dan linksonder nog een scharnier uit de Vintage Flourishes mal 6003/0069 van Noor! Design en klaar is mijn mixed media tag. 

Ik hoop dat je het leuk vindt en dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Ik vond het zelf erg leuk om te maken en ga dit zeker vaker doen. 


Je kunt meedoen met onze challenge tot 15 mei 2017 door een foto van je creatie te plaatsen in onze Dutch Doobadoo Mixed Media groep op Facebook.


foto van Jolanda Bergmans.

 Heb je geen Facebook? Dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam mailen naar: joyce@dutchdoobadoo.nl.

En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen half mei met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans). De winnaar krijgt van ons een Dutch Doobadoo prijzenpakket.

We hopen dat jullie allemaal mee doen met de Dutch Doobadoo Mixed Media Challenge. Heel veel succes!

Liefs,

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten