Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zaterdag 13 maart 2021

Bloghop Dutch Doobadoo Mixed Media

 Hallo allemaal,

Slimline kaarten maken is helemaal in nu. Dus blijven we bij Dutch Doobadoo niet achter en brengen we een lijn Slimline Masks.



Stuk voor stuk laten we met het DT team een nieuw artikel uit de collectie zien en de vele mogelijkheden hiermee. Om jullie te inspireren hebben we een toffe bloghop gemaakt met deze masks.

 


  • Ga op 13 maart 2021 langs de blogs van alle Dutch Doobadoo Design Team leden en laat een leuke reactie achter.
  • Als je bij iedereen een reactie hebt achtergelaten, kom je terug naar het blog van Dutch Doobadoo en laat daar ook een leuke reactie achter!
Wat leuk dat je de bloghop volgt. Als het goed is, kom je net bij Ineke vandaan. Ook ik mocht met deze toffe masks aan de slag. Dit is mijn voorbeeld geworden.



Voor deze kaart heb ik de Mask Art Slimline Flowers gebruikt.

Mask Art Slimline Flowers
470.715.823

470.715.823 Mask Art Slimline Flowers




Ik ben begonnen door de mask op het aquarelpapier te leggen en deze in te smeren met de Dutch Doobadoo Transparante Structuurpasta. (Als je de transparante structuurpasta gebruikt, vergeet dan niet om de mask gelijk na gebruik te schoonmaken). Vervolgens heb ik de pasta gedroogd met de heattool en daarna het aquarel papier op kleur gebracht met distress spray speckled Egg. Omdat ik het papier nat heb gesprayd met water, gaat de inkt over het papier lopen. Alleen daar waar de transparante structuurpasta zit, blijft het wit. De transparante pasta neemt namelijk geen kleur op. Je ziet onder de transparante structuurpasta de kleur van het papier of een andere kleur als je het papier op kleur hebt gebracht en dan daarover de pasta hebt gesmeerd.

Structuurpasta Transparant
870.000.001

870.000.001 Structuurpasta transparant 100ml




Achter de bloemen heb ik de Dutch Doobadoo Paper Art Leaves 478.948.002 geplakt. Die heb ik groen gekleurd met distress inkt.



Onder de bloemen heb ik de Paper Art Vogelkooi geplakt. Die heb ik bewerkt met Versamark. Daarna heb ik de embossingpoeder Vintage Photo erover gestrooid en verhit met de heattool. Daarna heb ik nog een keer het vogelkooitje bewerkt met Versamark, maar nu alleen op een aantal plekken. Daarna heb ik er grove zwarte embossingpoeder/frantage erover gestrooid en ook dit verhit met de heattool. Deze zwarte poeder heb ik ook her en der over de kaart gestrooid en vanaf de onderkant van de kaart verhit met de heattool. Doe ik dit zoals gewoonlijk vanaf de bovenkant van de kaart, dan waait alle poeder weg omdat dit los op de kaart ligt (hiervoor heb ik geen Versamark gebruikt).

Paper Art Vogelkooi
472.948.038

472.948.038 Laser Paper Art A5 wit vogelkooitjes

De kaart heb ik verder opgepimpt met diverse Noor! Design mallen en stempels.
- 6002/0914 Scr@p Stans Kit Beautiful
- 6410/0497 Stempels Hello
- 6002/0497 Mixed Up Stansmallen Stuc Tape
- 6002/1337 Gouden stans Roll Up Flowers

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Ik vond het in ieder geval superleuk om weer eens een mixed media kaart te maken. En zoals je ziet, zijn er meerdere slimline masks uitgekomen. Ik kan niet wachten om ook hiermee aan de slag te gaan. Dus .... wordt vervolgd. Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en voor je altijd leuke reactie. Vanaf hier ga je weer terug naar ons 

Dutch Doobadoo Blog

En vergeet niet om ook hier een reactie achter te laten. Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


 

7 opmerkingen: