Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zaterdag 21 november 2020

Herfst Groetjes,

 Hallo allemaal,

Op facebook kwam ik laatst een herinnering tegen van een stempelkaart die we hadden gemaakt tijdens een grote workshopdag bij Noor & Zo. Die wilde ik nog wel een keer maken. Ik dacht gelijk aan de boom uit de stempelset Autumn Tree die ik hiervoor wilde gebruiken. De kaart van de workshop hadden we gekleurd met pan pastel. Maar uiteraard kan dit ook met distress inkt en dit is het resultaat geworden.



Voor de basis heb ik de Dutch Doobadoo Shape Art Olivia gebruikt. Deze heb ik overgenomen uit oranje, wit en donkerbruin cardstock.

Dutch Shape Art Olivia
470.713.200

470.713.200 Shape Art Olivia

De nieuwe stempelset Autumn Tree is echt zo tof! Je kunt met deze stempelset een boom opbouwen in diverse kleuren. Ik ben begonnen door eerste de boom te stempelen met donkerbruin. Daarna heb ik de eerste laag gestempeld in groen. Daarna de volgende laag in rood en de laatste in lichtbruin. Omdat de boom gespiegeld wordt in het water, heb ik de boom opnieuw gestempeld. Maar nu op mica. Ik heb dezelfde volgorde aangehouden als net. Dus als eerste de boom in donkerbruin. Nadat ik deze op mica heb gestempeld heb ik de mica omgedraaid met de inkt naar beneden. De onderkant van de boomstam heb ik tegen de andere boomstam gelegd die ik eerder gestempeld had. De mica heb ik zachtjes op de kaart gedrukt. Hierdoor krijg je een lichtere afdruk. Daarna heb ik de laagjes in groen, rood en lichtbruin op dezelfde manier erop gestempeld.

Stempelset Autumn Tree
6410/0525

6410/0525 Stempelset Autumn Tree



In deze stempelset zitten ook leuke herfstteksten. Ik heb gekozen voor de tekst Herfst Groetjes.


Achter de bomen heb ik de achtergrond gemaakt met 2 Dutch Doobadoo masks (Mask Art Landscape en Mask Art Sky).

Dutch Mask Art Landscape
470.715.115

470.715.115 Mask Art A5 Landscape

Dutch Mask Art Sky
470.715.401

470.715.401 Mask Art A6 Sky
 

En hoe tof zijn toch de Vintage Flourishes Kastanjebladeren en de losse blaadjes uit de Autumn Leaves mal. De bladeren heb ik uit glad wit cardstock gestanst en op kleur gebracht met distress inkt.

Vintage Flourishes Kastanjebladeren
6003/0098

6003/0098 Vintage Flourishes Kastanjebladeren

Autumn Leaves
6002/1490

6002/1490 Autumn Leaves


In de hoek heb ik de kleine paddestoeltjes uit de Little Hapiness stempelset Paddestoelen 2 gestempeld. Met een witte gelpen heb ik de witte streepjes op de paddestoel gemaakt.

Little Hapiness Stempelset Paddestoelen 2
6410/0493

6410/0493 Stempel Set Paddestoelen 2

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Bedankt voor je bezoek aan ons blog. Dan wens ik je nog een mooie dag en tot de volgende keer!

Liefs,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten