Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zondag 18 februari 2018

Happy Birthday

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een verjaardagskaart voor jullie. Want die hebben we toch vaak nodig. Voor de basis heb ik de nieuwe Dutch Doobadoo Card Art Diamond gebruikt die vanaf begin maart in de winkel ligt.


Ik ben begonnen door de basis over te nemen uit kraft papier. De rillijnen ril ik gelijk met een rilpen als de mal nog op het papier ligt. Daarna uitgeknipt/gesneden en de rillijnen nog een keer gerild en gevouwen.

De rillijnen (= altijd de middelste van de 3 lijnen) vouw je als volgt:

De 3 verticale rillijnen zijn allemaal dalvouwen. (je vouwt de goede kanten op elkaar)
De 2 schuine rillijnen aan beide kanten zijn bergvouwen. (Hierbij vouw je de verkeerde kanten op elkaar). Let op dat je de hele rillijn vouwt (van boven naar beneden) en niet vanuit het midden naar boven of onderen. Op de foto lijkt het namelijk dat het wel apart is gevouwen (door de punt die naar voren steekt in het midden). Door de dal- en bergvouwen komt deze automatisch naar boven.

Dutch Card Art Diamond
470.713.654

De binnenste lijnen van de vlakken zijn de lijnen voor het designpapier. Als je 3 lijnen naast elkaar ziet, dan zijn het de buitenste lijnen (de middelste lijn is namelijk altijd de ril- of snijlijn). Het designpapier is van Noor! Design, Vintage Roses.

En dan komt altijd het leukste.... het oppimpen van de kaart.
Ik heb hiervoor de mallen van Noor! Design gebruikt (toch wel mijn favoriete merk, ik gebruik (bijna) niet anders zoals jullie merken haha). Op de buitenste kant heb ik een al wat oudere (en trouwens ook één van mijn favoriete) blauwe mal gebruikt. Ik blijf deze echt zo mooi vinden. Na het embossen heb ik het papier in de mal laten zitten en de ge-emboste gedeeltes beinkt met bruine distress inkt. In het midden op deze mal heb ik een chrysant geplakt.

In het midden heb ik de superleuke Crafty Cocktail typemachine 6004/0011 geplakt. Deze heb ik uit rose papier gestanst en de ge-emboste gedeeltes ook bruin gemaakt met distress inkt. Bovenaan het plaatje heb ik de Vintage Flourishes Hydrangea 6003/0080 geplakt. In het midden van de bloempjes heb ik pareltjes gemaakt met de Dutch Doobadoo Pearl Pen wit en blauw.

Dutch Pearl Pen White
870.003.010

Dutch Pearl Pen Turquoise
870.003.0312

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren en dat mijn uitleg een beetje duidelijk is. Heb je nog vragen? Stel hem dan gerust hoor!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag. En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar jullie creatie met deze mal. Laten jullie hem dan ook zien in onze Dutch Doobadoo Face Book groep?

Tot de volgende keer!

Liefs,




2 opmerkingen:

  1. Wauw... Gaaf Monique
    Prachtige kleuren.

    De diamond fold blijft een super mooie vorm....geweldig dat hij er nu ook van DDBD komt.

    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dit is echt een heel mooi patroon!!
    Ziet er ingewikkeld uit om te rillen en vouwen maar met jou uitgebreide beschrijving gaat het mij tzt vast lukken ;-)
    Je hebt jou kaart vrolijk aangekleed.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen