Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







dinsdag 20 oktober 2015

Challenge HobbyVision Thema Kerst

Hallo allemaal,

Het is de 20e, dus dat betekent dat we weer een nieuwe challenge starten op ons HobbyVision blog. Het thema deze keer is: Kerst. Gaaf thema en niet moeilijk toch?

Dit is dan mijn voorbeeld geworden:



Voor de basis heb ik de Dutch Doobadoo Swing Card Art Circle gebruikt. Je legt de mal op papier en neemt de mal over. Van de cirkel snij je de kleinste maat uit. Maar let op: tussen de vouwlijnen snij je niet uit. Ik heb voor de basis wit cardstock genomen.

Het designpapier is van Kaiserkraft Jingel Bells. Wat een supergaaf designpapier is dit toch weer. 



De Swing Card mal van Dutch Doobadoo heeft een lange zijkant. Je kunt deze gewoon zo laten, maar je kunt hem ook kleiner maken. Dit kun je doen door er een stuk van af te snijden. Ik heb er geen stuk vanaf gesneden, maar gewoon dubbelgevouwen. Ik heb het papier naar achteren gevouwen tot aan de cirkel. Daarna heb ik de randen dichtgeplakt, zodat je er een label in kunt doen. 


Ik heb er 2 labelmallen van Noor! Design ingeschoven. Beide heb ik ze uit donkergrijs Papicolor gestanst. Uit hetzelfde papier heb ik ook de Noor! Designmal gestanst die achter het plaatje zit. Het plaatje komt uit het designpapier van Kaiserkraft. De sterrenmal van Noor! Design heb ik uit wit papier gestanst en het ge-emboste gedeelte grijs gekleurd. Dit doe je door de mal na het stansen en embossen nog in de mal te laten zitten. Met een dauber kleur je dan de ge-emboste gedeeltes.

Onderaan het plaatje nog de sleemal van Noor! Design. 


Aan de linkerzijkant heb ik tussen het designpapier en het witte cardstock heb ik de sterrenrandmal geplakt. En bij kerst horen natuurlijk ook de hertjes. En middenin de cirkel heb ik kerstballen geplakt. Deze kerstballen komen ook uit het designpapier van Kaiserkraft. Op de rode kerstbal heb ik nog de Dutch Doobadoo Paper Art IJskristal geplakt.



Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. En doe je gezellig mee met de challenge? Ik ben benieuwd naar jouw kerstcreatie.

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,



3 opmerkingen:

  1. Superleuke kaart met een mooie kleurencombinatie.
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke kaart met een mooie kleurencombinatie.
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een Prachtige kerstkaart !
    Prachtig geheel met de mooie mal.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen