Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zaterdag 20 september 2014

Challenge Hobbyvision Thema Kerst

Hallo allemaal,

Wat leuk dat je mijn blog komt bezoeken.

Het is weer de 20e en dus start er vandaag weer een nieuwe challenge op ons HobbyVision blog. Het thema is deze keer Kerst. We zijn nu toch bezig met de kerstkaarten, dus niet al te moeilijk lijkt me ;)

Ik ben aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo Shape Art Xmas Tree 470.713.117. Een erg leuke mal en een keer wat anders dan een vierkante of rechthoekige kaart.


Eerst leg je de mal op het basispapier. Ik heb hiervoor de Bazill Cardstock gebruikt. Dan neem je het over met een potlood. Een tip: Doe dit op de achterkant, dan zie je na het uitknippen niet meer de potloodlijnen. Hierna leg je de mal op Joy kraftpapier en weer omtrekken met potlood en uitknippen. 

Dit alles doe je nog een keer, Maar dan een paar maatjes kleiner. Het kerst designpapier is van Noor! Design. Dan plak je het kraftpapier en het designpapier op de Bazill Cardstock Wit.

Op het kraftpapier heb ik daarna de Dutch Doobadoo Mask Art Screen of Stars 470.715.031 geleg en ingesmeerd met Viva Modelliercreme parel. En dan krijg je onderstaand effect,



Nadat de modelliercreme opgedroogd was, heb ik de kleinste kerstboom links half op de grote kerstboom geplakt,

Alle randen heb ik trouwens wit gemaakt met gesso

Het plaatje heb ik geplakt op een Noor! Designmal die ik uit Joy Ribbelkarton gestanst heb. Daarna heb ik de kerstboom opgepimpt met Noor! Design mallen gras en de rendieren. 

De volgende Dutch Doobadoo artikelen kun je nog vinden op de kaart:
- Laserfiguren IJskristallen 472.948.003
- Laserfiguren Varens 472.948.012
- Cardboard Ster 472.309.001
- Laserfiguren Hekjes 472.948.008
- Label Art Xmas (white) 474.007.004
- Cardboard Art Gingerbread 472.309.008
- Laserfiguren Bladeren 472.948.002







Ik hoop dat je het leuk vindt en dat ik je hiermee heb kunnen inspireren. Doen jullie gezellig mee met onze challenge. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie kerstcreaties :)

En natuurlijk bedankt voor de leuke reacties :)

Liefs,
Monique


1 opmerking:

  1. Ik vind hem super Monique!
    Mooi met de bomen mallen en alle leuke Doobadoo spulletjes en technieken die je gebruikt hebt!
    Schattig vintage plaatje heb je gebruikt!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen