Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







vrijdag 4 september 2020

Challenge September

 Hallo allemaal,

Wat heeft Corry toch een superleuke challenge bedacht. Natuurlijk ben ik er ook mee aan de slag gegaan. En dit is mijn voorbeeld geworden.


Wil je weten hoe je de basis van deze kaart maakt? Kijk dan op een eerder bericht op ons BLOG. De basis heb ik overgenomen uit wit cardstock. Daarna heb ik dit gemat met het zomerse en vrolijke designpapier To the Beach. Het is echt supermooi designpapier om te gebruiken voor het scrappen van je vakantiefoto's. 

Paper Bloc To The Beach
6011/0658

6011/0658 Paper bloc To the Beach



Langs de kanten heb ik de blauwe border Royal geplakt. 

Blauwe Border Royal
6002/1456

 6002/1456 Snij-embosstencil - Noor - Border Royal


Bij de blauwe border Royal past de blauwe Ovaal Royal. Ik heb de losse ovaal die bij deze mal hoort, gebruikt voor het uistansen van het gat in het midden. In plaats van vellum heb ik mica erachter geplakt. Want dat zul je altijd zien, op het moment dat je het nodig hebt, kun je het niet terugvinden. Maar ach, mica kan natuurlijk ook. Later heb ik besloten om de patrijspoort er nog op te plakken. Omdat ik de ovaal al had uitgestanst, is het boven en onder de patrijspoort ook nog open. Op zich niet zo storend, vind ik. Alleen als je er een lichtje erachter zet, valt het wat meer op. En bij een strandkaart mag een strandhuisje niet ontbreken. De vis, bubbels en het zeepaardje komen uit de Paper Art van Dutch Doobadoo.

Blauwe Ovaal Royal
6002/1456

6002/1456 Snij-embosstencil - Noor - Border Royal


Om het helemaal af te maken, heb ik er nog een koraalrand op geplakt. Het hekje, bootje en het anker komen uit een Paper Art van Dutch Doobadoo.


En hoe leuk zijn toch de bijpassende labelvellen To the Beach. Deze tekst komt hier uit. De randjes heb ik bewerkt met Vintage Photo en een distresser. Aan beide kanten heb ik schelpjes geplakt. Deze komen ook uit de Paper Art van Dutch Doobadoo. Ook de tekst die ik bovenaan bij de border mal heb geplakt, komt ook uit de labelvellen.


Ook al is het geen kerstkaart, een lichtje erbij is natuurlijk altijd leuk.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Bedankt voor je bezoek aan mijn blog. Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten