Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







dinsdag 2 augustus 2022

Jarig

 Hallo allemaal,

Ohh, wat is het toch leuk om het maken van scrapkaarten af te wisselen met lekker kliederen. Maar je kunt het ook natuurlijk combineren met elkaar. Bij Dutch Doobadoo hebben we verschillende Mask mallen in de collectie. Ook deze maand hebben we een nieuwe mask in de collectie, namelijk de Mask Art Slimline Chevron. Dit zijn 2 masks op Slimline formaat die aan elkaar vast zitten. Één met een brede streep en één met een smalle streep. Deze mask heb ik samen gecombineerd met de Crafty Kit Blauwe Bessentaart en daar is deze kaart uitgekomen.


Ik ben begonnen door de Shape Art die in de Crafty Kit zit, over te nemen uit groen en blauw cardstock en het designpapier. De rand van het designpapier heb ik iets blauw gemaakt met distress inkt Prize Ribbon. 

Crafty Kit Blauwe Bessentaart
473.005.028

473.005.028 Crafty Kit Blauwe Bessentaart


Voor deze kaart heb ik beide masks gebruikt. Ik heb eerst de mask met de brede strepen op glad wit cardstock gelegd en ingekleurd met distress inkt Mowed Lawn. Daarna heb ik de mask met de smalle strepen precies zo erop gelegd dat de rand van de smalle streep precies tegen de rand van de groene  streep komt. Voor de zekerheid heb ik de mask vastgeplakt met afneembare tape en daarna de smalle strepen ingesmeerd met de Dutch Doobadoo zwarte structuurpasta.

Dutch Doobadoo Zwarte Structuurpasta
870.000.090

870.000.090 Dutch Doobadoo Structuurpasta zwart 250 ml


De strook heb ik naar maat uitgesneden en op groen cardstock gemat. Dit heb ik vervolgens in het midden op de kaart geplakt. 

Dutch Mask Art Slimline Chevron
470.784.149

470.784.149 Mask Art Slimline Chevron


Ik heb dezelfde techniek ook toegepast op een uitgestanste cirkel. Alleen heb ik nu de blauwe distress inkt Prize Ribbon gebruikt. De cirkel heb ik gemat op donkerblauwe cardstock en daarna doormidden gesneden. Vervolgens heb ik de helften achter de groene strook die ik net gemaakt had, geplakt. Omdat ik de matrand iets te breed vond, heb ik met de witte parelpen parels gemaakt op de rand. Eerst voorzichtig een paar pareltjes, voordat het te veel werd. Dat vond ik toch niet zo leuk worden, dus toen maar gelijk de hele rand gedaan haha. 

Dutch Pearl Pen Wit
870.003.010

870.003.010 Dutch Doobadoo Pearl Pen wit


De kaart heb ik verder opgepimpt met de gnoompjes en takjes/besjes die op het uitdrukvel zitten die in de Crafty Kit zitten. De tekst Jarig is van Carlijn Design.



Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Bedankt voor je bezoek aan mijn blog. Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten