Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zaterdag 18 april 2020

Dutch Doobadoo Bloghop Berenjacht

Hallo allemaal,

Ook bij Dutch Doobadoo zijn we helemaal enthousiast over berenjacht. Dus hebben we hier een superleuke mal voor gemaakt.


Stuk voor stuk laten we met het DT team een nieuw artikel uit de collectie zien en ook de vele mogelijkheden hiermee.

Wat moet je doen om kans te maken op een supergaaf Dutch Doobadoo pakket?


  • Ga op 18 april 2020 langs de blogs van alle Dutch Doobadoo Design Team leden en laat een leuke reactie achter
  • Als je bij iedereen een reactie hebt achtergelaten, kom je terug naar het blog van Dutch Doobadoo en laat daar ook een leuke reactie achter!
Als je de bloghop volgt, kom je als het goed is, net bij Ineke vandaan. Ook ik ben met deze superleuke beer aan de slag gegaan. Maar deze keer niet als een kaart maar in een mixed media versie. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een uitdaging was voor mij haha. Dit is mijn voorbeeld geworden:


Ik ben begonnen door het canvas (30x40) zwart te maken met de Dutch Doobadoo Gesso zwart. Daarna heb ik het middenvlak gekleurd met de Cadence Hybrid Acryl, kleur Tuval (H-015). De buitenkanten heb ik geprobeerd om wat geleidelijk over te laten vloeien in het zwart. Werd het een te scherpe lijn, dan heb ik met de zwarte gesso dit weer hersteld door met de kwast + zwarte gesso naar binnen te vegen.

Dutch Gesso Zwart
870.002.090
870.002.090 Gesso Zwart 250 ml


Daarna heb ik de muur gemaakt op het canvas. Ik heb hiervoor de gave mask Bricks gebruikt. Dit is één van de allereerste masks die is uitgebracht door Dutch Doobadoo. En hij blijft gewoon zo gaaf om muurtjes mee te bouwen.

Dutch Mask Art Bricks
470.715.002
470.715.002 Mask Art A5 Bricks

Ik heb de mask op het canvas gelegd en de mask ingesmeerd met de structuurpasta. Ik heb natuurlijk niet de gehele mask ingesmeerd. Want dan krijg je van de scherpe lijnen aan de kanten. Ik heb de mask wel zo neergelegd dat de rechte rechterlijn naast de deur kwam. Na het insmeren heb ik de structuurpasta gedroogd met een heattool. Na het drogen heb ik de deur erop gelegd zodat ik wist waar ik de mask weer moest neerleggen. Want nu heb ik de rechte linkerkant gebruikt voor aan de andere kant van de deur. Omdat ik de muur hoger wilde dan de mask is, heb ik ook voor de bovekant de rechte lijn aangehouden. Zo kun je gemakkelijk een muurtje verder "metselen". Voordat ik het muurtje verder heb gemetseld, heb ik ook nu weer de structuurpasta eerst gedroogd met de heattool. Om het raampje in het muurtje te plaatsen, heb ik het muurtje overgenomen op papier en deze achter de mask geplakt (eerst gekeken waar ik het raampje wilde, hierop het papiertje en toen de mask erop). Daarna opnieuw de mask ingesmeerd met de structuurpasta.

Het mos dat je ziet op de stenen heb ik gemaakt met de Cadence Moss Light Green 3633 en Cadence Moss Dark Green 3640.

Dutch Structuurpasta Wit
870.000.000
870.000.000 Dutch Doobadoo Structuurpasta 250 ml

Het raampje en deur zijn oudere artikelen van Dutch Doobadoo die helaas niet meer in de collectie is. Dit was een MDF vel met 2 deuren en 2 raampjes. Het kan zijn dat een winkelier ze misschien nog op voorraad heeft. Maar dat moet je even navragen bij de winkelier.


In plaats van de beer over te nemen uit papier, heb ik ervoor gekozen om alleen de omtrekken te gebruiken. De mal heb ik op het canvas gelegd, goed afgeplakt met afneembare tape zodat alleen het hoofd en de voetjes op het canvas komen. De mal heb ik ingesmeerd met Cadence Reliëf Pasta, kleur DR-06 Malahit.


En dan hebben we nog een hele gave mask prikkeldraad. Ook deze is één van de eerste masks die door Dutch Doobadoo is uitgebracht en ook deze blijven superleuk om te gebruiken. Ik heb het prikkeldraad ingesmeerd met Cadence Relief Pasta DR-12 Siyah Black.

Mask Art Prikkeldraad
470.715.008
470.715.008 Mask Art A5 Barbed Wire

Links en rechts heb ik nog een andere mask gebruikt, namelijk de Mask Art Honeycomb. Deze heb ik ingesmeerd met de Nuvo Crackle Mousse Rose. Dit heb ik gewoon aan de lucht laten drogen en de volgende dag zie je het crackle effect. En hoe dikker je het opsmeert, hoe meer crackle effect je krijgt.

Dutch Mask Art Honeycomb
470.715.613
470.715.613 Mask Art 15 x 15 cm Honeycomb

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren.

Om de bloghop af te sluiten ga je vanaf hier terug naar ons 


en vergeet ook niet om hier een leuke reactie achter te laten.

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en voor je altijd leuke reactie. 

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!



Voor mijn canvas heb ik ook nog de volgende Noor! Design artikelen gebruikt:

6002/1233 Mixed Up Stansmallen kettingen  6002/1026 Autumn Klimop   Noor! Design - Little Happiness - Flowers | HobbyVision  

16 opmerkingen:

  1. Echt heel leuk gedaan zo!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW! Wat een super leuke creatie! Zo leuk hoe je die beer hier verwerkt hebt!
    Helemaal iets anders maar zeker en vast ook heel mooi!
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja, grappig zeg om de heer op deze manier te gebruiken! Het is net of iemand 'm op de muur heeft staan tekenen. Mooi geheel geworden! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende mixed media heb je gemaakt Monique....het leeft ook echt....zo mooi!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, wat heb je dit mooi gemaakt met mixed media! Geweldig mooie creatie. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Wat heb je dit origineel gedaan. Ik zou er niet zo gauw aan gedacht hebben om de mal op deze manier te gebruiken, maar het is een super idee. Zo zie je maar: ontdek de mogelijkheden!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gemaakt, er zijn echt veel mogelijkheden met de beer...prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook weer een leuk idee om de mal te gebruiken
    Groetjes Beka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook deze kaart is weer helemaal te gek... wat een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi canvas heb je ervan gemaakt. Heel wat anders dan de vorige creaties die ik gezien heb. Mooie details er ook op verwerkt.

    Fijn weekend.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk om te zien, hoe je de mal op verschillende manieren kunt gebruiken. Ik vind deze uitwerking ook helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooh wat is dit waanzinnig leuk Monique!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooohhhh deze vind ik GEWELDIG Monique ...ik ben tegenwoordig helemaal weg van Mixed Media...vind het zo gaaf gemaakt....Mag ik deze ook wel een keertje liften hè ??...Ik heb hem opgeslagen in mijn voorbeeld mapje...en staat dan op mijn to do lijstje...
    Dank je wel!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat gaaf en originele verwerking van de mal. Top!
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen