Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







maandag 15 mei 2017

Dutch Doobadoo Mixed Media Challenge # 2

Hallo allemaal,


Wat hebben we veel mooie inzendingen mogen ontvangen bij onze 1e Mixed Media Challenge! We zijn erg trots en starten natuurlijk meteen met een nieuwe Mixed Media Challenge!

 Het thema is blauw en grijs en de Dutch Doobadoo Mask 470.719.017. Gebruik deze ingrediĆ«nten bij je Mixed Media project.

Dit is dan mijn voorbeeld geworden:


Bij de kleur blauw moest ik gelijk aan de zee. En hoe leuk is het dan om dit Dutch Doobadoo MDF Stuurwiel hiervoor te gebruiken. Ik heb het MDF eerst wit gemaakt met de witte gesso.

Dutch Doobadoo MDF Art Stuurwiel
460.440.140

Dutch Doobadoo Gesso Wit
870.002.010

Nadat de gesso gedroogd was, heb ik de mask op het stuurwiel gelegd en ingesmeerd met de Dutch Doobadoo structuurpasta

Dutch Doobadoo Structuurpasta
870.000.000

Nadat ook de structuurpasta opgedroogd was, heb ik er verschillende blauwe kleuren gelatos erop gesmeerd. Het uitsmeren van de gelatos heb ik met een babydoekje gedaan. Omdat het thema met de kleuren blauw en zilver is, ben ik er met de zilverkleurige inkt (dew drop) over diverse plekken van het stuurwiel heen gegaan. Een aantal cirkels heb ik omcirkeld met Glitter Glue (Fine Liner) kleur zilver van Rayher. Nadat dit opgedroogd is, krijg je een leuk glittertje.

In het midden heb ik een plaatje van Noor! Design 6013/0342 Seaside Greetings op een stuk ribbelkarton geplakt.

Aan de linkerkant heb ik heul veul bloemen (Noor! Design Crafty Cocktail 6004/0005) geplakt. Ik heb ze eerst gekleurd met heel licht blauwe gelatos en daarna gestempeld met de zilverkleurige inkt.

Tussen de bloemen heb ik in plaats van bladeren, het koraal van Noor! Design uit de Under the Sea Collectie (6002/0564) geplakt. Ook deze heb ik blauw gekleurd met de gelatos.

Uit dezelfde collectie heb ik de schelp (6002/0653) gestanst en blauw gekleurd. Door lichtjes over de mal te gaan, worden alleen de ge-emboste gedeeltes gekleurd. Daarna dit heel lichtjes uitgewreven.

Uit dezelfde mal komt het tekstbord die ik rechts aan het touw heb vastgemaakt. Ook hier weer lichtjes gekleurd met de gelatos en met plakletters beach erop geplakt.

Dan nog een strandloper uit de Noor! Design collectie Seashore (6002/0661) naast het plaatje geplakt.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren en ben heel benieuwd naar jouw Mixed Media creatie.

Je kunt meedoen met onze challenge tot 15 juni 2017 door een foto van je creatie te plaatsen in onze Dutch Doobadoo Mixed Media groep op Facebook.

foto van Jolanda Bergmans.

Heb je geen facebook? Dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam mailen naar: joyce@dutchdoobadoo.nl

En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen half juni met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans). De winnaar krijgt van ons een Dutch Doobadoo prijzenpakket.

We hopen dat jullie allemaal mee doen met de Dutch Doobadoo Mixed Media Challenge. Heel veel succes!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


1 opmerking: