Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







maandag 14 augustus 2017

X-Mas

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een kerstkaartje voor jullie op ons HobbyVision blog. Ik weet het, het is nog zomer. Maar ja, als je nu begint, scheelt het straks veel stress aan het eind van het jaar. Voor deze kerstkaart heb ik de nieuwe Dutch Doobadoo Fold Card Art Tree gebruikt. Echt zo'n leuk model weer.


Ik ben begonnen door de mal over te nemen uit kraft papier. Daarna uitgeknipt en de rillijnen gerild. Vind je het soms moeilijk te zien wat de rillijnen zijn?


Dit is het model van de kaart. Als je 3 lijnen naast elkaar ziet, dan is altijd de middelste lijn de rillijn. De lijnen die links en rechts van de rillijn liggen, zijn de lijnen die je gebruikt voor het designpapier.

Na het rillen heb ik de mal op het designpapier (Noor! Design) gelegd, overgenomen en uitgeknipt en op het kraft geplakt. Maar voordat ik het designpapier opplakte, heb ik eerst de randjes van het designpapier bewerkt met een distresser en beïnkt met distress inkt Vintage Photo.

Bovenaan heb ik een ijspegelrand gemaakt. De mal heb ik gestanst uit wit glitterpapier van Marianne Design (ik kon dit helaas niet vinden in de webshop, wel andere kleuren. Als je dit wilt bestellen, kun je altijd een emailtje sturen naar info@hobbyvision.nl). Het plaatje heb ik geplakt op een blauwe mal van Noor! Design. Ik gebruik bij dit soort plaatjes altijd tape om te plakken. Bij gewone lijm gaat het plaatje vaak bobbelen.

Onderaan het plaatje heb ik een kerst label van Dutch Doobadoo geplakt. Dit is een A4 vel van kraft papier met verschillende labels met witte kerstteksten. Op de label heb ik nog 2 parels gemaakt met de Dutch Doobadoo Pearl Pen White. Daarnaast nog een klein ijsbeertje van Noor! Design. Na het stansen en embossen heb ik het papier in de mal laten zitten en de ge-emboste gedeeltes beïnkt met distress inkt Iced Spruce.

Links en rechts heb ik de Noor! Design boompjes geplakt. Ik heb ze uit kraft en groen cardstock gestanst. Het kraft boompje heb ik heel gelaten en van de groene boompje de takken/bladeren los geknipt en op het kraft boompje geplakt.




Op de buitenkant heb ik de leuke Dutch Doobadoo Paper Art lantaarntjes geplakt en hierop de hertjes uit de Paper Art Kraft Christmas.

Onderaan heb ik bruine foam ball clay van CraftEmotions geplakt. Deze heb ik nog van vorig jaar. Dus voordat ik het ging gebruiken, heb ik alles uit het bakje gehaald en even goed door elkaar gekneed. Zo is alles weer door elkaar gemengd en plakt het ook weer goed. 

Ik hoop dat je het leuk vindt en dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hoor!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


De artikelen die ik gebruikt heb, zijn uiteraard te bestellen bij HobbyVision. Door op het plaatje te klikken komt u bij het betreffende artikel in de webshop.

Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - Fold Card Tree  Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue  Dutch Doobadoo - Dutch Pearl Pen - White - 28ml  Dutch Doobadoo - Dutch Paper Art A5 - wit - lantaarns  Dutch Doobadoo - Label Art - Xmas (white)  Dutch Doobadoo - Kraft Art A5 - Christmas   Noor! Design - Happy Holidays - Pine Trees


Noor! Design - Winter Wishes - Ijsberen   Noor! Design - Winter Wishes - Icecles   Noor! Design - Vintage plaatjes - Happy Holidays  Noor! Design - Blauwe mal - Frame   3 hoekjes  Distress Inkt - Mini - Iced Spruce


Distress Inkt - Mini - Vintage Photo   CraftEmotions - Foamball clay - luchtdrogende klei - bruin 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten